نام وب سایت: سیگنال با آدرس isignal.ir
هدف: کلمه کلیدی صندوق های سرمایه گذاری در صفحه اول گوگل قرار گیرد.

بازار سرمایه همیشه یکی از جذاب ترین بازار های دنیا بوده. از حوزه بورس گرفته تا صندوق های سرمایه گذاری و ارز های دیجیتال. قطعا همونطور که رقابت توی فضای کارگزاری ها ، بانک ها و صرافی ها داغ هستش توی فضای اینترنت هم شاهد رقابت سایت های مختلف این حوزه هستیم.

این رقابت شدید برای من چالشی بود تا خودم رو محک بزنم و خودم رو توی رقابت با این سایت های بزرگ بندازم. تا این که با سایت سیگنال شروع به اجرای استراتژی سئو جهت بهبود صفحه «صندوق های سرمایه گذاری» کردیم.

به گفته سایت MOZ کلمه کلیدی صندوق سرمایه گذاری درجه سختی 22/100 دارد.
به گفته سایت MOZ کلمه کلیدی صندوق سرمایه گذاری درجه سختی 22/100 دارد.
به گفته سایت MOZ کلمه کلیدی صندوق های سرمایه گذاری درجه سختی 23/100 دارد.
به گفته سایت MOZ کلمه کلیدی صندوق های سرمایه گذاری درجه سختی 23/100 دارد.

مهمترین چالش ما چی بود؟!

اصلی ترین چالش و درگیری ذهنی ما این بود که صفحه ای که قراره اون رو به صفحه اول گوگل برسونیم پر بود از دیتا هایی که از API ها ارسال می شد.( این API ها حاوی داده های مالیِ صندوق های سرمایه گذاری هستند.)

خب همونطور که شاید بدونید صفحه هایی که قراره داده های روز رو نشون بدن تا حدی کار ما رو توی حوزه سئو سخت میکنن. دلیلش هم اینه که محتوا در صفحه کم هستش و شاید درک موتور های جستجوگر(گوگل) کمی سخت باشه.

چند فاز اصلی رو برای رسیدن به هدف انجام دادیم تا مسیرمون برای رسیدن به هدف هموار بشه.

بهبود UI/UX

پس از اینکه به نتیجه رسیدم که علاوه بر داده نیاز به محتوا در صفحه اصلی صندوق های سرمایه گذاری داریم ، اقدام به اضافه کردن بلاک های آموزش و تحلیل در صفحه کردیم. تا کاربر علاوه بر به دست آوردن داده های مالی ، به قسمت مقالات آموزشی  و تحلیل ها  نیز هدایت شود.

تدوین استراتژی محتوای با محوریت مقالات تخصصی صندوق های سرمایه گذاری

یکی از کارهایی که خیلی به ما کمک کرد استفاده از نقشه و تقویم محتوای استاندارد بود. برای رسیدن به خواسته ها و سوالات کاربر ها از ابزار هایی زیر کمک و استفاده کردیم:

  • MOZ
  • KWfinder
  • Google Suggestion
  • Answer the public

استفاده از راهکارهای Off Page SEO

پس از اینکه ساختار محتوا و نیازمندی های داده ای به سرانجام رسید، نوبت شروع فعالیت هایی رسید که آنها را با اسم Off Page می شناسیم. با کمک دپارتمان تبلیغات، سایت های هدف مشخص شد و در حوزه های رپورتاژ،تبلیغات Native و Google Ads تونسیتم کارهای خوبی انجام بدیم و به اهداف مد نظر نزدیک و نزدیک تر شدیم.

استفاده از دادهای مالی لحظه ای

یکی از  مهمترین بخش های هر سایت مالی از جمله سایت سیگنال وجود دادها مالی به روز هستش. در حوزه صندوق های سرمایه گذاری هم این مورد ضروری هستیش. به کمک فیلتر های مالی تونستیم بخش های خیلی کاربردی مانند بهترین صندوق های سرمایه گذای ، مقایسه صندوق های سرمایه گذاری  و جزئیات هر صندوق سرمایه گذای رو به سایت اضافه کنیم تا شاهد کاهش Bounce Rate و افزایش Time on Site کاربران در سایت باشیم.

نتیجه چی شد؟

اگر کار اصولی پیش بره نتیجه کار حتما عالی میشه! پس از چند ماه تلاش دستاورد های زیر حاصل شد.

  • بیش از 1000 کلمه که حاوی کلمه کلیدی «صندوق های سرمایه» هستند در صفحه اول گوگل هستند.
  • بیش از 200 کلمه که حاوی کلمه کلیدی «صندوق های سرمایه گذاری» هستند در رتبه یک گوگل هستند.
  • و در نهایت کلمه کلیدی اصلی یعنی «صندوق های سرمایه گذاری» در رتبه دوم گوگل قرار گرفت.
نتایج جستجوی گوگل
نتایج جستجوی گوگل